close


Cause sometimes I said sometimes
I hear my voice and it's been here
Silent all these years

 


 


Silent All These Years
Lyrics:Tori Amos Music:Tori Amos

Excuse me but can I be you for a while
My dog won't bite if you sit real still
I got the Anti-Christ in the kitchen yellin' at me again
Yeah I can hear that

不好意思,但我是否能暫時扮演你的角色
只要你好好坐著,我的狗就不會咬你
廚房裡的那個反基督徒又在對我大吼大叫
好,我聽到了

Been saved again by the garbage truck
I got something to say you know but nothing comes
Yes I know what you think of me you never shut up
Yeah I can hear that

又一次的被垃圾車拯救
我有件事要告訴你,但說不出口
是,我知道你對我的看法,你就是不肯閉嘴
好,我聽到了

But what if I'm a mermaid
In these jeans of his with her name still on it
Hey but I don't care
Cause sometimes I said sometimes
I hear my voice and it's been here
Silent all these years

但如果我是隻美人魚呢
穿著他的牛仔褲,上面還有她的名字
喂,我才不管那麼多
因為有時候,我說,有時候而已
我聽到自己的聲音,而它已在這裡
沈寂多年

So you found a girl who thinks really deep thoughts
What's so amazing about really deep thoughts
Boy you best pray that I bleed real soon
How's that thought for you

那麼你找到了一位很有想法的女孩子
很有想法又有什麼好訝異的
小子你最好祈禱我快點流血
這樣幫你設想你覺得如何

My scream got lost in a paper cup
You think there's a heaven where some screams have gone
I got 25 bucks and a cracker do you think it's enough
To get us there

我的尖叫聲在紙杯裡不見了
你覺得有那麼一個給尖叫聲去的天堂
我身上有25元還有塊餅乾你覺得夠
我們到那裡嗎

But what if I'm a mermaid
In these jeans of his with her name still on it
Hey but I don't care
Cause sometimes
I said sometimes
I hear my voice and it's been here
Silent all these..

但如果我是隻美人魚呢
穿著他的牛仔褲,上面還有她的名字
喂,我才不管那麼多
因為有時候,我說,有時候而已
我聽到自己的聲音,而它已在這裡
沈寂多年

Years go by will I still be waiting
For somebody else to understand
Years go by if I'm stripped of my beauty
And the orange clouds raining in my head
Years go by will I choke on my tears
Till finally there is nothing left
One more casualty
You know we're too
easy
easy
easy

年復一年的過去,我是否會依然
等待一個來瞭解的人
年復一年的過去,如果我被褪去了美貌
如果橘色的雲在我腦海下大雨
年復一年的過去,我是否會含淚哽咽
直到什麼都不剩
又一個死傷
你知道我們太
隨性
隨性
隨性

Well I love the way we communicate
Your eyes focus on my funny lip shape
Let's hear what you think of me now
but baby don't look up
The sky is falling

但我很喜歡我們溝通的模式
你的眼睛盯著我可笑的唇型
我們來聽聽現在你對我的看法吧
但寶貝不要抬頭看
天空正在崩落

Your mother shows up in a nasty dress
It's your turn now to stand where I stand
Everybody lookin' at you
here take hold of my hand
Yeah I can hear them

你媽穿著一套惹人嫌的衣服出現
該換你站在我的立場了
每個人都盯著你看
來,抓緊我的手吧
嗯,我聽見他們了

But what if I'm a mermaid
In these jeans of his with her name still on it
Hey but I don't care
Cause sometimes
I said sometimes I hear my voice
I hear my voice
I hear my voice
And it's been here
silent all these years
I've been here
silent all these years
Silent all these
Silent all these years

但如果我是隻美人魚呢
穿著他的牛仔褲,上面還有她的名字
喂,我才不管那麼多
因為有時候,
我說,有時候而已我聽到自己的聲音,
我聽到自己的聲音
我聽到自己的聲音
而它已在這裡
沈寂多年
我一直在這裡
沈寂多年
沈寂
沈寂多年


arrow
arrow
    全站熱搜

    aqx 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()