因為看了 Final Fantasy VII Advent Children 的關係,讓我重新拾起了 FF 魂。
剛剛看了一下巴哈的 FF 精華區,順便喵到了 FF VIII 的主題曲 ─ Eyes On Me。

老實說我一直都覺得 FF VIII 的劇情不怎樣,甚至有點莫名其妙。
但是剛剛回味了一下這首歌,看了板友荒腔走板的中譯,
首先是感慨台灣的英文程度,再來是覺得日本人的意境用英文表達果然會很奇怪。

乾脆我自己來中譯看看好了。



Eyes On Me

Whenever sang my songs, on the stage on my own,
Whenever said my words, wishing they could be heard,
I saw you smiling at me.
Was it real? Or just my fantasy?

You'd always be there in the corner of this tiny little bar.

My last night here for you, same old songs, just once more.
My last night here with you, maybe yes, maybe no.
I kind of liked it your way, how you shyly place your eyes on me.
Oh, did you ever know? That I had mine on you.

Darling so there you are. With that look on your face.
As if you're never hurt, as if you're never down.
Shall I be the one for you, who pinches you softly but sure.
If frown is shown then, I'll know you're no dreamer.

So let me come to you, close as I want to be.
Close enough for me, to hear you heart beating fast.
And stay there as I whiper, how I loved your peaceful eyes on me.
Did you ever know, that I had mine on you.

Darling so share with me,
Your love if you have enough, your tears that you're holding back.
Or pain if that's what it is.
How can I let you know, I'm more than the dress and the voice.
Just reach me out then, you will know that you're not dreaming.



每當我獨自一人站在台上,詠唱著屬於我的歌曲時。
每當我細說屬於我的話語,期盼著它們能被傾聽時。
我都會見到你對著我微笑。
那是真的嗎?或只是我的妄想?

你總是坐在這渺小酒吧的角落邊緣。

我為你在此的最後一夜,一樣的老曲調,我再一次的詠唱。
我與你在此的最後一夜嗎,或許是吧,又或許不是吧。

我滿喜歡你那羞澀的凝望著我的方式。
喔,你是否知道呢?我早已凝望著你。

親愛的原來你在這裡,臉上流露著你那獨特的表情。
彷彿你不曾受傷,彷彿你不曾沮喪。
我可否成為緊緊的卻又溫柔捏你的她。
若在你輕輕皺起眉頭,我就會知道你不僅是個夢。

那麼讓我走向你吧,極盡我欲的貼近你。
讓我能聽見你心加速跳動的聲音般的靠近。
並紮營停住聽我細語,述說我是如何愛著你用那雙祥和的眼睛看著我。

親愛的那麼與我分享吧。
分享你那若已足夠的愛,分享你那強忍住的淚。
我該如何讓你知道,這身華麗的衣裳與歌嗓並非我的全部。
伸出手來讓我緊握,你會知道你不僅是在作夢。 

arrow
arrow
    全站熱搜

    aqx 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()